Florina Management Consultants
 
Home
Company
Consulting
Expertise
Customers
Board
Email
Norsk nettside
 

Kundecase 4: ISO9000 Rutinedokumentasjon
Sandefjord, 2006-10-24. © Florina

Kunden er et selskap til tilbyr tjenester innenfor trykksaksdistribusjon, telemarketing, kundeservice og logistikk. Oppdraget var å utarbeide rutinedokumentasjon for hele bedriften i henhold til ISO9000-standarden. Prosjektets mål var ikke sertifisering, men fokus var på å øke kvalitet - gjøre alt riktig første gangen.

I oppstartfasen ble det gjennomført bevisstgjøring av personalet hvor vår oppgave var å presentere hva et kvalitetssystem er og hva det ikke er. Deretter gjorde vi en kartlegging av rutiner på overgripende nivå på tvers av avdelingene.

Så ble det i samarbeid med en arbeidsgruppe per avdeling utarbeidet rutinebeskrivelser for sjekklister for alle rutinene. Prosjektet ble overlevert til kvalitetsansvarlige i selskapet for videre vedlikehold og oppdatering på egen hånd. 


NextLes neste kundecase

Les mer om ISO9000 og kvalitetssikring i kunnskapsbasen

 

KundecaseCase oversikt       PreviousForrige       NextNeste   
 
 ©  Copyright  2008 Home | About us | Contact info
Florina www.florina.no +47 900 63 300